menu

niedziela, 21 kwietnia 2013

Znaki drogowe - przejazdy kolejowe


Dodatkowe znaki przed przejazdami kolejowymi


G-1asłupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1bsłupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1csłupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1dsłupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni

G-1esłupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni

G-1fsłupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni
Znaki G-1a do G-1f informują o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10, słupek z dwiema kreskami — na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską — na 1/3 tej odległości.
Jeżeli ze względu na warunki lokalne znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego. Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską umieszczony pod znakiem ostrzegawczym.

G-2sieć pod napięciemoznacza, że nad przejazdem kolejowym jest zawieszona sieć trakcyjna pod napięciem

G-3krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym

G-4krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym
Znaki G-3 i G-4 wyznaczają miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znaki te informują, że na przejeździe występują odpowiednio jeden lub więcej torów.

Dodatkowe znaki dla kierujących tramwajami

AT-1sygnalizacja świetlnaostrzega o zbliżaniu się do miejsca, w którym ruch tramwajów jest kierowany za pomocą trójbarwnej sygnalizacji świetlnej

AT-2sygnalizacja świetlna wzbudzanaostrzega o zbliżaniu się do skrzyżowania, na którym tramwaj wzbudza wydzieloną dla siebie fazę

AT-3niebezpieczny zjazdostrzega o znacznym spadku podłużnym toru tramwajowego, o wartości podanej na znaku

AT-4stromy podjazdostrzega o znacznym wzniesieniu toru tramwajowego, o wartości podanej na znaku

AT-5ruch kolizyjnyostrzega o zbliżaniu się do skrzyżowania z sygnalizacja świetlną, na którym skręcający motorniczy, opuszczając skrzyżowanie, jest obowiązany ustąpić pierwszeńśtwa uczestnikom ruchu poruszającym się w kierunku na wprost.

BT-1ograniczenie prędkościoznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę przez kierującego tramwajem jadącego torem, przy którym jest on umieszczony
Znaki AT-1 do AT-5:
  • są umieszczane po prawej stronie toru, nad torem przeznaczonym dla danego kierunku ruchu albo między torami na słupach sieci trakcyjnej — w odległości od 50 m do 200 m od miejsca niebezpiecznego,
  • zobowiązują kierujących tramwajami jadących torem, przy którym są umieszczone, do zachowania szczególnej ostrożności.
Zakaz wyrażony znakiem BT-1 obowiązuje od miejsca umieszczenia znaku do najbliższego skrzyżowania (rozwidlenia) torów lub miejsca ustawienia znaku BT-2 "koniec ograniczenia prędkości".

BT-3blokada zwrotnicyoznacza zakaz wjazdu kierującego tramwajem pod urządzenie sterujące zwrotnicą, aż poprzedni tramwaj nie opuści zwrotnicy

BT-4stop - zwrotnica eksploatowana jednostronnieoznacza zakaz wjazdu kierującego tramwajem na zwrotnicę bez zatrzymywania się przed zwrotnicą i obowiązek sprawdzenia, czy położenie iglicy jest prawidłowe
Znaki BT-1 do BT-4 są umieszczane nad torem lub po prawej stronie toru przeznaczonego dla danego kierunku ruchu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz