menu

poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Jazda po autostradzie i drogach ekspresowych

Na autostradzie zabronione jest:
- cofanie
- zawracanie
- holowanie ( z wyjątkiem pojazdów do tego przeznaczonych, tylko do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych ),
- zatrzymanie się na pasie między jezdniami, wjeżdżanie na ten pas,
- zatrzymanie się lub postój w miejscu innym niż to tego przeznaczone.

Na drodze ekspresowej zabronione jest:
- cofanie
- zawracanie ( oprócz skrzyżowań i miejsc do tego przeznaczonych )
- zatrzymanie się na pasie między jezdniami
- zatrzymanie się lub postój w innym miejscy niż do tego przeznaczone.




W przypadku awarii należy:
- pojazd usunąć z jezdni
- ostrzec innych uczestników ruch poprzez:

  • włączenie świateł awaryjnych lub pozycyjnych (jeżeli pojazd nie ma świateł awaryjnych)
  • umieścić trójkąt odblaskowy w odległości 100m za pojazdem, na jezdni lub poboczu, odpowiednio do miejsca unieruchomienia pojazdu.

6 komentarzy:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka jazda jest na pewno bardzo wygodna i z pewnością szybciej dojedziemy na miejsce. Jeśli natomiast nasze auto odmówi nam współpracy to ja polecam skorzystanie z usług https://cukierski-auto-hol.pl/ jeśli chcemy mieć fachową pomoc na drodze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście takie sprawy są bardzo ważne i ja również na ten moment skupiam się jeszcze na tym, aby wiedzieć co robić w momencie awarii pojazdu. Jak coś to ja wtedy dzwonię po pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ co do której mam pełne zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno miałem okazję korzystać z usług https://pomocdrogowagdansk.pl/, gdy mój samochód odmówił posłuszeństwa podczas wakacyjnej podróży do Gdańska. Ich szybka i skuteczna pomoc drogowa była dla mnie zbawieniem. Zespół nie tylko profesjonalnie zajął się moim samochodem, ale także wykazał się dużą empatią, co znacznie zmniejszyło mój stres. Ich transparentność cenowa i wysoki poziom obsługi klienta zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Polecam ich każdemu, kto potrzebuje niezawodnej pomocy na drodze.

    OdpowiedzUsuń